مهتاب

مطالب آموزشی وبلاگی من

مهتاب

مطالب آموزشی وبلاگی من

مراقبت از پوست

  

پوست بزرگترین اندام بدن است. وقتی سالم است ، لایه های آن برای محافظت از ما سخت کار می کنند. اما هنگامی که به خطر بیفتد ، توانایی پوست برای کار به عنوان یک مانع موثر مختل می شود. بنابراین ما بهترین راه ها را برای بهبود سلامت پوست برای حمایت از آن در حفظ نقش محافظتی آن پیدا کرده ایم.

 

با چند تغییر ساده در برنامه مراقبت از پوست ، می توانید در کمترین زمان پوستی درخشان داشته باشید.

پوست شما دریچه ای به سمت بدن شماست که داستان های زندگی شما را آشکار می کند. از جوش های پوستی در طی سالهای نوجوانی گرفته تا درخشش درخشان بارداری و لکه های آفتاب پیری ، هم سن و هم سلامت شما در پوست شما منعکس می شود.

 

پوست عملکردهای بسیاری دارد ، و آن را به عنوان چند وظیفه ای نهایی بدن انسان تبدیل می کند. مهمترین نقش آن اولین خط دفاعی بین بدن و دنیای خارج ، محافظت از ما در برابر باکتری ها ، ویروس ها و آلودگی ها و مواد شیمیایی است که در محل کار و خانه با آنها روبرو می شویم.

 

پوست دمای بدن را تنظیم می کند ، تعادل مایعات را حفظ می کند و از دست دادن رطوبت را کنترل می کند. همچنین به عنوان یک مانع و کمک فنر عمل می کند ، احساسات درد را تشخیص می دهد تا ما را از خطر آگاه کند و از ما در برابر اشعه ماوراio بنفش مضر (UV) خورشید محافظت می کند.

 

عوامل زیادی روی پوست شما تأثیر می گذارد. ژنتیک ، پیری ، هورمون ها و شرایطی مانند دیابت از عوامل داخلی هستند که روی پوست تأثیر می گذارند. بعضی از اینها را نمی توانید تحت تأثیر قرار دهید ، اما عوامل خارجی بسیاری وجود دارد.

 

تأثیرگذارهای خارجی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب در معرض محافظت نکردن و شستن بیش از حد مکرر یا با آب بسیار گرم می تواند به پوست آسیب برساند. یک رژیم غذایی ناسالم ، استرس ، کمبود خواب ، ورزش کافی ، کم آبی بدن ، سیگار کشیدن و داروهای خاص می تواند بر توانایی پوست برای کار به عنوان یک مانع محافظتی موثر تأثیر بگذارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.