مهتاب

مطالب آموزشی وبلاگی من

مهتاب

مطالب آموزشی وبلاگی من

راهنمای سفر به استانبول

راهنمای کامل سفر به استانبول

استانبول یکی از شهر های گردشگری جهان است که در کشور ترکیه واقع شده است. مکان‌ های تاریخی شهر استانبول با قرارگیری در کنار مکان‌ های زیبا تاریخی و گردشگری این شهر باعث می‌ شود تا همه دوست داشته باشند حداقل چند روز از عمر خود را در این شهر زیبا بگذرانند. با اینکه هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان برای بازدید از شهر استانبول آماده می‌ شوند. اما می‌ توان گفت بیشتر کسانی که به این شهر قدم می‌ گذارند مقیم قاره آسیا هستند. به طور کلی می‌ توان گفت که کشور ترکیه قوانین راحتی را برای سفر به این کشور در نظر گرفته است. همین موضوع باعث می‌ شود تا شاهد افزایش درخواست افراد برای سفر به این کشور و بازدید از شهر های زیبای آن باشیم. از آنجایی که کسب اطلاعات در رابطه با سفر به استانبول ممکن است یکی از دغدغه‌ های شما باشد، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از سفر هلپر راهنمای سفر به استانبول را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی شهر استانبول

استانبول یکی از معروف‌ ترین شهرهای کشور زیبا و دوست داشتنی ترکیه است. با اینکه استانبول پایتخت ترکیه نیست. اما یکی از مشهور ترین و مهم‌ ترین شهرهای تجاری و فرهنگی این کشور است. جمعیت بالا این کشور باعث می‌ شود تا گاهی افراد تصور کنند که به جای آنکارا، استانبول پایتخت ترکیه است.

جاذبه‌ های گردشگری بسیاری این شهر باعث شده است تا از استانبول به عنوان سومین شهر پر گردشگر جهان یاد شود. انگیزه‌ های بسیاری وجود دارد که افراد بخواهند به شهر استانبول قدم گذارند. گاهی برخی از افراد تنها به دنبال لذت بردن از جاذبه‌ های طبیعی این شهر و بازدید از مکان‌ های تاریخی و فرهنگی هستند. اما گاهی نیز دیده می‌ شود که افراد به منظور خرید اجناس یا شرکت در جشنواره‌ ها و فستیوال‌ ها به این شهر رویایی قدم می‌گذارد.

تاریخچه غنی این شهر اوراسیایی باعث می‌ شود تا بتوانید با قدم زدن در موزه‌ ها و مراکز تاریخی این شهر با تاریخ پر پیچ و غم کشور ترکیه آشنا شوید. موقعیت جغرافیایی شهر استانبول به گونه‌ ای است که به راحتی به دریاهایی چون مرمره و دریای سیاه دسترسی دارد. این موضوع باعث می‌ شود تا تجارت دریایی در این شهر بسیار رونق داشته باشد.

از نظر آب و هوایی این شهر در زمستان سرد و بارانی و در تابستان گرم و مرطوب است. اما به طور کلی می‌ توان گفت که شهر استانبول یک شهر با آب و هوای چهار فصل است. شما با گشت و گذار در نقاط مختلف این شهر امکان تجربه آب و هوای مختلف در یک زمان را خواهید داشت.